Teteje
Egészséges nasizás - Milumil
fade
468
single,single-post,postid-468,single-format-standard,eltd-core-1.0,flow-ver-1.3,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-vertical,eltd-sticky-header-on-scroll-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,eltd-header-style-on-scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
Nutriklub / Hozzátáplálás  / EGÉSZSÉGES RÁGCSÁK
egeszseges_ragcsak_3

EGÉSZSÉGES RÁGCSÁK

Írta: Tóthné Gergely Judit | A teljes cikket elolvashatjátok Tóthné Gergely Judit blogján is.

Nasizni vagy nem nasizni, ez itt a kérdés. A legtöbben felháborodva mondják a nasikérdésre, hogy “Ááá, ugyan, mi nem nasizunk, az nem egészséges dolog, a mi családunkban ez nem szokás!”, miközben kétpofára falják a kekszeket, ropikat, csokikat… Te melyik csoportba tartozol: nasizol, (tényleg) nem nasizol vagy stikában kóstolgatsz?

egeszseges_ragcsak_1

Rendben van, megértem, hogy senki sem nasizik rajtunk kívül, de azt már nem egészen értem, hogy miért beszélget mégis mindenki “egészséges, gyereknek való nasiról”? Eleve van egy ellentmondás is ebben az egészben: az egészséges étel és a nassolnivaló, amit nem egészséges. Nézzünk szembe a ténnyel: mindenki nasizik, csak van, aki bevallja. A dolog olyan szempontból fontos, hogy nem mindegy, mit lát a gyereked, és az végképp nem mindegy, mit eszegettek. Számtalanszor látok két-hároméves gyerek kezében csipszet, cukros fánkot, csokit és ilyenkor szívesen rácsapnék a szülő kezére.

Néhány dolog biztos: minden gyerek kíváncsi, szívesen kóstol új ízeket, a picinek az ínye fáj, viszket, de ha rágcsál, kevésbé érzi a fájdalmat, na meg a rágóizmok és fogak is erősödnek közben. Arról nem is beszélve, hogy a logopédusok szerint a legjobb, ha sokat rág a gyerek, mert ez sokat segít később a tiszta beszédben.

egeszseges_ragcsak_2

Lehet a rágcsálnivaló valami olyasmi, ami nem tartalmaz térfogatnövelőt, mindenféle hozzáadott borzalmat, hanem van benne vitamin, ásványi anyag, hasznos a gyerekeknek, sőt, a saját egészségünkre is gondolunk, ha a gyerekkel együtt nassolunk. Léteznek a boltokban megvásárolható egészséges (baba)rágcsák. Egyre többféle és egyre könnyebben beszerezhető helyeken és egyre elfogadhatóbb árakon. Mi szoktunk ezt-azt kóstolgatni, bár a beszerzés eleinte komoly kutatómunkát jelentett, ám idővel megtaláltuk a megfelelő forrásokat. A teljesség igénye nélkül bemutatok néhányat, amit jó szívvel ajánlok én is – de főként a szakemberek – azoknak a piciknek, akik már kézbe tudnak fogni dolgokat. A felsorolt finomságok nagy része babakézbe való, ami ideális. A DM, Rossmann, Biopont termékei között sokféle babáknak és egészségükre figyelő szülőknek való terméket találhatsz.

egeszseges_ragcsak_3

A boltban kapható rágcsák mellett/helyett a legeslegjobbak persze a zöldségek és gyümölcsök: az almaszelet, a magozott, felezett szilva, barack, a csíkokra vágott sárgarépa, vagy karalábé – olyan kellemesen ropognak és olyan finomak! De az aszalt gyümölcsök is nagyon jók. Ha ez nem elég, akkor jó tudni, hogy annyi minden kapható ma már elérhető áron: mini rizskorogok natúr és ízesített változatban, a babakekszek, 100%-os gyümölcspépek, a magas gyümölcstartalmú gyümölcsös szeletek, a kölesgolyó natúr, sótlan változatban és számtalan ízesített verzióban, de találkozhatunk a boltok polcain a cirok-, rizs- és kukoricagolyó ízváltozataival, a különféle ostyákkal, tallérokkal, a bulátával, a zabkekszekkel, stb. Persze az extrudált termékekkel óvatosan kell bánni, mértékkel kell fogyasztani.

egeszseges_ragcsak_4

 

Ezeknek a dolgoknak egy részét el lehet készíteni otthon is, legalábbis hasonlóan egészséges dolgokat lehet a konyhában egy kis erőfeszítéssel létrehozni. A következő bejegyzésben ezekhez adok ötleteket.

Fotók: magánarchívum

Nincsenek hozzászólások

Hozzászólás